تبلیغات
ترجمه ای از قرآن






نویسنده: گل مریم
تاریخ: پنجشنبه 14 آذر 1392-21:11





نویسنده: گل مریم
تاریخ: سه شنبه 27 اسفند 1392-00:23








سلام شهادت حضرت زهرا
(سلام الله علیها) نگین پنهان بقیع را به شما دوستان عزیز تسلیت گفته و دعا برای فرج و سلامتی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یادتون نره

فکر میکنین ادامه ای این جمله چی میتونه باشه......

هزار و چهارصد و بیست و چهار سال

از شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می گذرد

 و ....


منتظر جملات زیبای شما مهیمان عزیز هستم.




به نام خدا

هزار و چهارصد و بیست و چهار سال از شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می گذرد و
هنوز هم غم داغ زهرا تازه است و جگر سوز .

هنوز قصه ی در و دیوار شنیدن سخت است و جانکاه .چراکه دشمنان زهرا همچنان هستند و غربت علی برقرار . ...

زهرا جان.خاک پاک چادر خاکیت را سورمه ی چشمانمان میکنیم و حرمت این چادر هزار ساله را به حرمت خون پاکت حفظ میکنیم.

وبر خود می بالیم که اسوه ای چون شما داریم و مادری که هزار و چهرصد و بیست و چهار سال از عمر شریفش میگذرد

اما حرف ها و سخن هایش برای امروز ماست

که باید نشر دهنده و حافظ آن باشیم .باشد که از شفاعت مادر بهره مند شویم و شرمنده ی ایشان نباشیم


آمین

مهاجر از شهر نورانی قرآن





هزار و چهارصد و بیست و چهار سال از شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می گذرد و

 
هنوز
قبر مطهر حضرت فاطمه (علیهاالسّلام) مخفی و پنهان است.

در مورد مخفی بودن قبر مطهر
آن حضرت علتهایی آمده است که برایتان در این پست میگذارم.

علّت مخفی ماندن قبر آن حضرت را می توان در امور زیر خلاصه کرد:

1. اینکه، دشمنان و غاصبان حقّ آن مظلومه، به قبر آن حضرت دسترسی نداشته باشند تا روزی درصدد نبش آن بر نیایند؛
2. اینکه، خود آن حضرت خواستند که شبانه و مخفیانه دفن شوند که به تبع آن، قبرشان مخفی بماند؛
3. با توجّه به محتوای وصیّت ایشان در مورد دفن آن حضرت، می توان گفت که می خواستند با این کار، افکار عمومی را بیدار کرده و مردم را نسبت به ظلم و حکام زمانشان نسبت به ایشان و حضرت علی (علیه السّلام)، آگاه سازند. بنابراین این سؤال را که چرا قبر حضرت فاطمه (علیهاالسّلام) مخفی مانده، برای همیشه در اذهان مردم زنده نگه دارند.

در پایان نقل یک قضیه خالی از لطف نیست، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی (رحمهم الله) از پدر بزرگوارش، مرحوم حاج سیّد محمود مرعشی (رحمهم الله) نقل می کردند که آن مرحوم درصدد بود که به هر وسیله ای که ممکن باشد، محلّ دفن حضرت زهرا (علیهاالسّلام) را به دست آورد. به این منظور ختم مجرّبی را آغاز می کند و چهل شب آن را ادامه می دهد تا در شب چهلم به خدمت حضرت باقر (علیه السّلام) یا حضرت صادق (علیه السّلام) شرفیاب می شود.

امام (علیه السّلام) به ایشان می فرمایند:
«علیک بکریمه اهل البیت؛ به دامن کریمه ی اهل بیت پناه ببرید.»
عرض می کند:
بلی، من هم این ختم را برای این منظور گرفته ام که قبر شریف بی بی را دقیقاً بدانم و به زیارتش بروم.
امام (علیه السّلام) فرمودند:
«منظور من قبر شریف حضرت معصومه (علیهاالسّلام) در قم می باشد.»
سپس ادامه داد: «برای مصالحی، خداوند اراده فرموده که محلّ دفن حضرت فاطمه (علیهاالسّلام) همواره مخفی بماند و بنابراین قبر حضرت معصومه (علیهاالسّلام) را تجلّیگاه قبر آن حضرت قرار داده است. هر جلال و جبروتی که برای قبر شریف حضرت زهرا (علیهاالسّلام) مقدّر بود، خداوند متعال همان جلال و جبروت را بر قبر مطهّر حضرت معصومه (علیهاالسّلام) قرار داده است.»(1)

   

1. کریمه ی اهل بیت، صص 43-45، این داستان را مرحوم آیت الله مرعشی چندین بار در ملاقات های اینجانب(علی اکبر مهدی پور) با ایشان از پدر بزرگوارشان نقل کرده اند.

منبع: راسخون

فاطمه از شهر نورانی قرآن








نوع مطلب: مناسبت ها